Jasmiinid
3.VII 1972 Õli, paber. Lm 38,5x 31,2. Signeeritud
Alghind: 350, lõpphind: 440
28. E-Kunstisalongi XXVIII oksjon22.04.2012 kell 15 Tartu galerii Rudolf Sepp omandas kunstihariduse Kõrgemas Kunstikoolis Pallas aastatel 1923-1938, kus ta õppis peamiselt Ado Vabbe juhendamisel. Sepa loominguline ampluaa on lai, ülekaalukalt kuuluvad sinna portreed, maastiku- ja lillemaalid.
Kunstniku hilisloomingus on säilinud pallaslik värvikasutus, kuid meeleolu on muutunud rahulikumaks ja mõtisklevaks. 1960ndate aastate alguses pöördus Sepp üle pika aja taas maastiku ja lapsepõlvekodu temaatikasse, mis valdavalt on maalitud paberile ning on väikeseformaadilised. Nende hulka kuulub ka "Sadra motiiv“, mille koloriit on tagasihoidlik ja napp, kuid milles on tajutav selle sisemine intensiivsus.
Vanemas eas keskendus Rudolf Sepp suuresti lillemaalidele, mida ta dateeris kuupäevalise täpsusega. Nii moodustavad need omamoodi päevaraamatu vanameistri elust. Tema lillemaalide sari on rohkem psühholoogiline, kui lihtsalt ilupiltide seeria, nendes kasutatud koloriit annab tunnistust kunstniku sisemistest kaemustest ning meeleoludest.
Rudolf SeppMaalikunstnik Rudolf Sepp sündis 1902. aastal Võrumaal. Suri 1980. aastal Tartus. Õppis 1923–38 Pallases maalimist, algul Nikolai Triigi ja Konrad Mäe juhendusel, lõpetas Ado Vabbe õpilasena. Oli 1946–50 Tartu Riikliku Kunstiinstituudi õppejõud. Esmaesinemine 1935. aastal Eesti Kujutavate Kunstnikkude Keskühingu II näitusel Tartus. Kunstnike Liidu liige alates 1944. aastast. Sepa varastes töödes valdab rahu ja tasakaal. Tema hilisem looming on seevastu ekspressiivsem, tundliku valguse-varjukäsitluse ning hoogsa pintslilöögi tõttu maalilisem, kuigi koloriit püsib neutraalne. Sepp leidis isikupärase ja hoogsa maalimislaadi juba kooli lõpetamise eel, ka tema iseseisev esinemine väljaspool Kõrgema Kunstikooli Pallas näitusi algas juba õpilaspäevil alates 1934. aastast.Kunstniku meelis¾anriks oli portreemaal, kuid loometee alguses viljeles kõrvu sellega palju ka natüürmorti ja maastikumaali. Nii natüürmortides kui lillemaalides valitseb tugev vormiüldistus.