Puulõike sünd, Eduard Wiiralt Raske on eesti kunstloost leida kunstnikku, kelle töid oleks nii palju reprodutseeritud ja kellest oleks nii suures mahus räägitud ning kirjutatud kui seda on Eduard Wiiralt. Peamised põhjused selleks on tema andekus ning produktiivsus. 1983. aastal on kunstiloolane Mai Levin kirjutanud, et Wiiralti töid on säilinud tema õpingute ajast, neid on tehtud Dresdeni Kunstiakadeemias ja Pariisi vabaakadeemiates, jäädvustatud küll Tartu turul, küll Pariisi metroos, küll kaamelite sissesõiduhoovides Marrake¹is, loodud vahel kesk lärmakat seltskonda voodiserval istudes, vahel loomaaias lõvipuuri ees seistes, vahel külmas aknata toapugerikus, vahel kõrvetava päikese all. Selline oligi Eduard Wiiralt - pidevalt töötahet ning lakkamatut fantaasiat tulvil. Kõigist loendamatutest visanditest ja mõttearendustest töötas ta aga välja äärmuseni läbimõeldud ja viimistletud graafilised lehed, millest igaüks mõjub omaette ¹edöövrina. Graafiline leht "Puulõike sünd" on kunstnikul valminud Pariisi-perioodil. Pärast 1927. aastat tekkinud vaheaega pöördus Wiiralt 1933. aastal taas puugravüüri juurde, mis varasemaga võrreldes oli nüüd ka märksa looduslähedasema temaatikaga. "Puulõike sünd" oli loodud spetsiaalselt 1937. aastal Helsingis toimunud kunstniku personaalnäituse kataloogi illustreerimiseks, kuigi Wiiralt oli seda eksponeerinud ka juba aasta varem Tartus. Wiiralti monograafias (koostanud Mai Levin, 1998) on kirjutatud: "Töö on väga originaalne, raske on elavamalt näitlikustada vahet puulõike ja puugravüüri vahel. Üks lehel kujutatud putodest teeb tõmmist puutüvesse lõigatud madonnapildist, teine graveerib samas olevasse kändu lapse pead. Asjakohased detailid on ka rähn puu küljes ning värvirull kunstniku signatuuriga. " Graafiline leht on samas raamatus reprodutseeritud järjekorranumbriga 111. Meistrilt rahvale Puulõike sünd, Eduard Wiiralt E-kunstisalongis Wiiralt Eduard
Anno jaanuar 1997
Tere tulemast Eesti kunsti esindusgaleriisse
Tehase 16, Tartu E-Kaubamajas,
Avatud: E–R 10–18 ja L 10–16

Ostude saatmine Eesti piires!
Puulõike sünd, Eduard Wiiralt E-kunstisalongis

Puulõike sünd

1936 Puugravüür, paber plm 14,1 x 10,2. Signatuuriga
Alghind: 600, lõpphind: 1 250
27. E-Kunstisalongi XXVII oksjon
27.11.2011 kell 15.00 Tartu galeriis

Raske on eesti kunstloost leida kunstnikku, kelle töid oleks nii palju reprodutseeritud ja kellest oleks nii suures mahus räägitud ning kirjutatud kui seda on Eduard Wiiralt. Peamised põhjused selleks on tema andekus ning produktiivsus. 1983. aastal on kunstiloolane Mai Levin kirjutanud, et Wiiralti töid on säilinud tema õpingute ajast, neid on tehtud Dresdeni Kunstiakadeemias ja Pariisi vabaakadeemiates, jäädvustatud küll Tartu turul, küll Pariisi metroos, küll kaamelite sissesõiduhoovides Marrake¹is, loodud vahel kesk lärmakat seltskonda voodiserval istudes, vahel loomaaias lõvipuuri ees seistes, vahel külmas aknata toapugerikus, vahel kõrvetava päikese all.
Selline oligi Eduard Wiiralt - pidevalt töötahet ning lakkamatut fantaasiat tulvil. Kõigist loendamatutest visanditest ja mõttearendustest töötas ta aga välja äärmuseni läbimõeldud ja viimistletud graafilised lehed, millest igaüks mõjub omaette ¹edöövrina.
Graafiline leht "Puulõike sünd" on kunstnikul valminud Pariisi-perioodil. Pärast 1927. aastat tekkinud vaheaega pöördus Wiiralt 1933. aastal taas puugravüüri juurde, mis varasemaga võrreldes oli nüüd ka märksa looduslähedasema temaatikaga. "Puulõike sünd" oli loodud spetsiaalselt 1937. aastal Helsingis toimunud kunstniku personaalnäituse kataloogi illustreerimiseks, kuigi Wiiralt oli seda eksponeerinud ka juba aasta varem Tartus. Wiiralti monograafias (koostanud Mai Levin, 1998) on kirjutatud: "Töö on väga originaalne, raske on elavamalt näitlikustada vahet puulõike ja puugravüüri vahel. Üks lehel kujutatud putodest teeb tõmmist puutüvesse lõigatud madonnapildist, teine graveerib samas olevasse kändu lapse pead. Asjakohased detailid on ka rähn puu küljes ning värvirull kunstniku signatuuriga." Graafiline leht on samas raamatus reprodutseeritud järjekorranumbriga 111.



Eduard Wiiralt
Graafik Eduard Wiiralt (kodanikunimega Viiralt) sündis 1898. aastal Peterburi kubermangus Tsarskoje Selos. Suri 1954 Pariisis.Kooliteed alustas Kalitinos. Asus 1909 koos vanematega Järvamaale Varangu mõisa. Õppis Koeru Haridusseltsi koolis ja Koeru saksa erakoolis, 1915-1918 Tallinna Kunstitööstuskoolis.Astus 1919 Pallasesse, õppis Anton Starkopfi juures skulptuuri ning Ado Vabbe juures graafikat. Jätkas õpinguid 1922-1923 Pallase stipendiaadina Dresdeni Kunstiakadeemias skulptuuri erialal, kus tema peamiseks õpetajaks oli S. Werner. Samal ajal täiendas end ka graafika alal, töötades P. Wenzeli vasetrükikojas.Pöördus 1923 tagasi Pallasesse ning lõpetas selle 1924. aastal graafiku ja kujurina. Oli 1924-1925 samas graafikaõppejõud.Sattus 1945. aasta sõjakeerises Rootsi, alates 1946. aastast elas Pariisis.


Teosed oksjonitel



Viimati lisatud teosed



Otsi konkreetset autorit nime või nimeosa järgi.
Täisnimekiri on nähtav ülal lingi Autorid kaudu.

Vaata tehnikate järgi



  —  

Vaata teemade järgi



Kunsti ost ja müük
E-Kunstisalong pakub laias valikus klassikalist ja modernset kunsti. Enamik galeriis müügil olevaid töid on üleval ka koduleheküljel.

Alates 1997. aastast
Galerii alustas tööd jaanuaris 1997. E-Kunstisalong korraldab oksjone, müüb kunstiklassikat ja kaasaegset kunsti ning kureerib näitusi.

Vaata ka galerii tegemisi Facebookis

Kontaktandmed
E-Kunstisalong OÜ, reg. 11699523,
Tehase 16, Tartu, 50107 
E-mail 
Kontakttelefon (+372) 7366 777

Veebidisain ja FastLion CMS aara.ee

Puulõike sünd, Eduard Wiiralt

Eduard Wiiralt Puulõike sünd 1936 Puugravüür, paber plm 14,1 x 10,2 Signatuuriga Alghind: 600 , lõpphind: 1 250 27 Raske on eesti kunstloost leida kunstnikku, kelle töid oleks nii palju reprodutseeritud ja kellest oleks nii suures mahus räägitud ning kirjutatud kui seda on Eduard Wiiralt. Peamised põhjused selleks on tema andekus ning produktiivsus. 1983. aastal on kunstiloolane Mai Levin kirjutanud, et Wiiralti töid on säilinud tema õpingute ajast, neid on tehtud Dresdeni Kunstiakadeemias ja Pariisi vabaakadeemiates, jäädvustatud küll Tartu turul, küll Pariisi metroos, küll kaamelite sissesõiduhoovides Marrake¹is, loodud vahel kesk lärmakat seltskonda voodiserval istudes, vahel loomaaias lõvipuuri ees seistes, vahel külmas aknata toapugerikus, vahel kõrvetava päikese all. Selline oligi Eduard Wiiralt - pidevalt töötahet ning lakkamatut fantaasiat tulvil. Kõigist loendamatutest visanditest ja mõttearendustest töötas ta aga välja äärmuseni läbimõeldud ja viimistletud graafilised lehed, millest igaüks mõjub omaette ¹edöövrina.Graafiline leht "Puulõike sünd" on kunstnikul valminud Pariisi-perioodil. Pärast 1927. aastat tekkinud vaheaega pöördus Wiiralt 1933. aastal taas puugravüüri juurde, mis varasemaga võrreldes oli nüüd ka märksa looduslähedasema temaatikaga. "Puulõike sünd" oli loodud spetsiaalselt 1937. aastal Helsingis toimunud kunstniku personaalnäituse kataloogi illustreerimiseks, kuigi Wiiralt oli seda eksponeerinud ka juba aasta varem Tartus. Wiiralti monograafias (koostanud Mai Levin, 1998) on kirjutatud: "Töö on väga originaalne, raske on elavamalt näitlikustada vahet puulõike ja puugravüüri vahel. Üks lehel kujutatud putodest teeb tõmmist puutüvesse lõigatud madonnapildist, teine graveerib samas olevasse kändu lapse pead. Asjakohased detailid on ka rähn puu küljes ning värvirull kunstniku signatuuriga." Graafiline leht on samas raamatus reprodutseeritud järjekorranumbriga 111.

Puulõike sünd, Eduard Wiiralt E-kunstisalongis

Wiiralt Eduard
www.e-kunstisalong.ee © 2018 E-kunstisalong OÜ » Kunsti ost ja müük